Sunday, January 13, 2008

De eerste dagen in Kampala

Ik ben niet zo erg goed in het neerschrijven van mijn ervaringen, maar omdat het te lastig is om iedereen persoonlijk te mailen, heb ik toch maar beslist een blogje te maken. Ik beloof dat ik geregeld iets zal schrijven aan al wie het lezen wil.
Mijn eerste dagen in Uganda zijn inmiddelds voorbij en er zijn al heel wat dingen gebeurd waar ik over kan schrijven. Helaas lag het internet hier de voorbije dagen plat en vrees ik dat ik mijn eerste indrukken al niet meer zo correct zal kunnen verwoorden zoals ik ze ervaren heb, maar bon, ik doe mijn best.
Toen we hier toekwamen was het vooral erg heet, 24graden, terwijl het al 23uur 's avonds was. Gelukkig stond iemand ons op te wachten aan de luchthaven , die ons naar ons appartementje bracht. Dat was al een opluchting want net voor ons vertrek kreeg ik een mail van Susan, onze contactpersoon hier, dat ons verblijf niet in orde was omdat de guest house waar we zouden verblijven vol was. We komen rond 12 uur toe in ons flatje, waar nog twee andere meisjes uit Nederland zitten. Het flatje is nogal klein en zeer basic, maar proper en rustig gelegen, dus dat viel ons al erg mee. Minder rustig waren de twee Hollandse meiden die ons meteen overvielen met verhalen over de mensen, het eten, het ziekenhuis en dergelijke, terwijl wij eigenlijk zin hadden om na een lange tocht, rustig uit te pakken en ons bedje te maken. Bon, na tien minuten van geratel heb ik er toch tussen gekregen dat ik mij even wilde opfrissen en die hint hebben ze gesnapt.
Die eerste nacht sliep ik heel goed, best gezellig met ons drietjes in een kamer. Ik werd wel vroeg wakker van de mannen die met hun karren langskomen om maniok, zoete aardappelen en dergelijke te verkopen daarbij de buurt bijeen schreeuwen.
Ik vertel morgen verder, mijn tijd loopt hier af, tot gauw

5 comments:

Unknown said...

Toppie! Hollandse meiden! Zal een hectisch vrouwenboeltje worden daar :-) En doe zo voort met de blog, super leuk om te lezen!
Tot gauw (heb je al gemist hoor), besos, L

Marc Vanfraechem said...

prachtig beestje, heel interessant! en die Hollandse meiden lijken mij juist heel leuk, dat brengt er wat leven in nee?
Ik zal elke dag eens komen kijken of er nog iets bijgekomen is.
XXX

Petrus said...

Lovenswaardig dat je onze Afrikaanse broeders gaat helpen.
Veel succes met het schrijven van je blog, het zal wel loslopen.
Ge ziet hoe ver ge ook gaat, aan die 'Ollanders' valt niet te ontsnappen.

Unknown said...

Helemaal niet veel te lang! Juist leuk om vanachter mijn bureautje CĂ©line tussen een zee van zwartjes voor te stellen! Maar je moet natuurlijk ook nog wat verhalen overhouden voor als je terug bent :-)

T. AN said...

Leuk om te lezen!
'Celineinuganda': het lijkt wel 'Alice in Wonderland' en dat niet alleen qua titel...
En jij die dacht dat het in het zh van Kampala ongeveer hetzelfde zou zijn als in het UZ-Gent!
Ik zal je blog netjes afgeprint aan oma bezorgen.
Liefs
T AN